Elke zondag 10:00
Lijnbaan 5, Aalsmeer
Middagdiensten, zie agenda

Lijnbaankerk 100 jaar 3 juni 2019

Zaterdagmiddag 22 juni 2019 onder optimale omstandigheden (zonnig, 23 graden) werd het parkeerterrein achter de kerk bevolkt door zo’n 175 man.
De ontvangst was met koffie, thee of fris met een te lekker koekje erbij. Ondertussen gaven de foto’s uit de oude doos genoeg gesprekstof voor jong en oud. Over jong en oud gesproken: wat was de opkomst en deelname over de beide dagen mooi verdeeld over alle generaties!

Het springkussen was al vroeg opgeblazen zodat deze al in de ochtend getest kon worden. Dat was een schot in de roos, ook op zondag is er nog veel gebruik van gemaakt!

Rond half zes was alles in gereedheid voor het buffet en gaf André Buijs het startsein met een paar huishoudelijke mededelingen en een moment stilte voor gebed. Nassi, bami, gehaktballetjes in kerriesaus en satéstokjes stonden in een buffet klaar voor ons. Ook aan de vegetariërs onder ons was gedacht. De afsluiting was met fruit en ijs.

Zondagmorgen begon de dienst om kwart voor tien en dat kwam natuurlijk door het mooie zangblok. Wat was de dienst liturgisch knap in elkaar gezet met de vertegenwoordigers van alle generaties! Wat was het fijn dat ds. Pim Hogenbirk het gat kon opvullen van de wegens ziekte afwezige ds. André Jansen en de dienst kon leiden! Het thema was: “Honderd jaar geloven van generatie op generatie ...” naar aanleiding van Psalm

Na de dienst was de prijsuitreiking van “Heel Lijnbaan bakt”. De 31 inzendingen stonden mooi uitgestald op tafel. Prijswinnaar was Marry Terlouw met een prachtige taart met het mooie opschrift in vele kleuren: “Lijnbaankerk 100 jaar” en ons logo.

Toen was het tijd voor broeder Jan Piet met een onderhoudend praatje over de predikanten die in onze gemeente gestaan hebben. Broeder Piet eindigde met een vermanend woord en een blik op de toekomst van de Lijnbaankerk. Maar we mogen vertrouwen hebben in de toekomst van de gemeente, wanneer we schuilen bij de Heer!